بدن, بهداشتی ارایشی, پوست

تفاوت بادی اسپلش و اسپری بدن چیست؟

یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن شما ایجاد شده باشد، تفاوت بادی اسپلش و اسپری بدن است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را با تفاوت بادی اسپلش و اسپری بدن به طور کامل آشنا کنیم.

افراد معمولا به دنبال یک محصول خوشبوکننده ای هستند که با استفاده از آن بوی خوبی داشته باشند و برروی اطرافیان خود تاثیر مثبتی بگذارند. در حقیقت این نوع از خوشبوکننده ها به افراد کمک می‌ کنند تا اعتماد به نفس بالاتری داشته و در تمام روز خوشبو باشند. اسپری ها و بادی اسپلش ها هردو به طور کلی یک نوع خوشبوکننده هستند!

تعریق ناشی از فعالیت روزانه افراد مثل ورزش کردن، کار، گرما، استرس و … یک نوع واکنش طبیعی بدن بوده و منجر به کاهش سطح دمای بدن می شود. عرق کردن فواید زیادی برای بدن انسان دارد اما میزان زیاد آن اکثر اوقات برای فرد ناخوشایند است و حتی می تواند جایگاه اجتماعی او را در جامعه با مشکلاتی مواجه سازد.

روی پوست همه انسان ها نوعی از باکتری ها وجود دارند که در ترکیب با عرق منجر به ایجاد بوی بد بدن فرد می شوند. بوی بد ناشی از تعریق می تواند اعتماد به نفس فرد را کاهش دهد و حس آزار دهنده ای برای خود و اطرافیانش به وجود بیاورد. چنانچه این بوی بد قابل کنترل نباشد، باید جهت بررسی علت این بیماری و درمان آن به پزشک مراجعه شود. لازم به ذکر است که راهکارهایی سریع و در دسترس نیز برای کنترل بوی بد بدن وجود دارد و آن، استفاده از ضد تعریق ها و خوشبو کننده های بدن است.

اسپری بدن چیست؟

اسپری بدن در دو نوع ضد تعریق و خوشبو کننده در بازار موجود است. نوع ضد تعریق مخصوص جلوگیری از تعریق بیش از حد بوده و با مواد شیمیایی که دارد، راه ترشح عرق را مسدود می کند. اسپری های خوشبو کننده تنها در خوشبو کردن بدن موثر بوده و تاثیری در مسدود کردن راه بروز تعریق ندارند و سلیقه خیلی از افراد،استفاده همزمان هر دو اینها است. اسپری بدن در انواع مختلف زنانه و مردانه به فروش می رسد!

بادی اسپلش چیست؟

بادی اسپلش مخصوص خوشبو کردن بدن هستند و تاثیر و نقشی در جلوگیری از تعریق بدن ندارند. این محصولات زیرمجموعه عطرها هستند و در ترکیبات آن ها از آب، الکل، روغن و سایر ترکیبات طبیعی استفاده می شود.

اگر می خواهید به جای این که لکه عطر و اسپری روی لباس هایتان خودنمایی کند، بدن تان بوی خوش و دل انگیز بگیرد، پیشنهاد می کنیم از بادی اسپلش حتما استفاده کنید. بادی اسپلش ها در واقع نوعی آبرسان پوست هم هستند که آن را مرطوب کرده و از بروز چین و چروک و دهیدراته شدن پوست جلوگیری می کنند.

بادی اسپلش را می توانید در نواحی زیربغل، کشاله ران، گردن، پشت زانو و سایر نقاطی که در آن نبض وجود دارد، استفاده کنید.

بادی اسپلش ها از لحاظ کارایی بسیار شبیه به اسپری بدن هستند اما فرق هایی هم در این محصولات وجود دارد. در ادامه با فرق بادی اسپلش با اسپری بدن بیشتر آشنا خواهید شد.

تفاوت بادی اسپلش با اسپری بدن چیست؟

همان طور که قبل تر به آن اشاره کردیم، بادی اسپلش در ترکیبات خود حاوی روغن بوده که استفاده از آن باعث شادابی و طراوت بیشتر پوست می شود. فرق بادی اسپلش با اسپری بدن در این است که در ترکیبات اسپری بدن از روغن استفاده نشده و در آن تنها آب، الکل و سایر ترکیبات شیمیایی به کار رفته است که در برخی مواقع منجر به خشکی پوست می شود. این در حالی است که در ترکیبات بادی اسپلش ها بیشتر از مواد طبیعی و روغن ها استفاده می شود که پوست را خشک نکرده و آن را شاداب و با طراوت نگه می دارد.

یکی دیگر از فرق های بادی اسپلش با اسپری بدن این است که بادی اسپلش را باید فقط روی بدن استفاده کرد. در واقع ترکیبات روغنی محصول باعث شده که استفاده از آن روی لباس مناسب نباشد. این در حالی است که اسپری بدن را می توان را روی لباس هم مورد استفاده قرار داد. البته به شرطی که اسپری بدن شما از نوع ضد تعریق نباشد و وظیفه خوشبو کردن را برعهده داشته باشد؛چرا که اسپری ضد تعریق هم باید فقط روی پوست به کار برده شود.

در فرآیند ساخت اسپری بدن از گاز استفاده می شود که باعث می شود پس از هر بار فشار مخزن، مقدار زیادی محصول روی بدن اسپری شده و سریعا خشک شود. در حالی که بادی اسپلش بر پایه مایعات ساخته شده و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا روی پوست خشک شود.

از دیگر تفاوت های بادی اسپلش با اسپری بدن می توان به رایحه قوی تر آن نسبت به اسپری اشاره کرد. با این حال، بادی اسپلش ها نیز دارای ماندگاری کمتری نسبت به سایر انواع عطر ها دارند

یکی دیگر از فرق های بادی اسپلش با اسپری بدن در قیمت این دو محصول است. بادی اسپلش نسبت به اسپری بدن، قیمت بالاتری دارد. البته تفاوت قیمت این دو محصول چندان فاحش نبوده و با توجه به برند و حجم مصرفی آن متغیر است.

چه زمانی بهتر است محصولات خوشبو کننده مصرف شوند؟

هر یک از محصولات خوشبو کننده و ضد تعریق که در بالا به شما معرفی کردیم را بهتر است، بلافاصله پس از استحمام مورد استفاده قرار دهید. در این زمان بدن هنوز مرطوب است و استفاده از این محصولات نه تنها باعث طراوت  بیشت شادابی بیشتر آن می شود، بلکه ماندگاری بیشتری نیز پیدا کرده و از بروز بوی بد بدن جلوگیری می کنند.

البته یکی از فرق های بادی اسپلش با اسپری بدن در زمان مصرف آن هاست. یعنی بادی اسپلش را باید فقط بلافاصله پس از حمام و روی پوست استفاده کنید. در حالی که اسپری بدن اگر از نوع خوشبو کننده باشد را می توانید در هر زمانی روی لباس مورد استفاده قرار دهید.

پس از حمام کردن ابتدا آب اضافی بدن را به آرامی با حوله بگیرید. سپس محصول مورد نظر خود را کمی تکان داده و با فاصله اندکی از محل مورد نظر، روی پوست اسپری کنید.

نکته دیگری که در مورد مصرف محصولات ضد تعریق و خوشبو کننده باید به یاد داشته باشید، این است که نباید آن ها را روی پوست کثیف و چرک استفاده کنید؛ چراکه کارایی شان کاهش می یابد. باید هر روز دوش بگیرید یا محل مورد نظر را خوب بشویید و سپس اسپری ضد تعریق یا محصولات خوشبو کننده را استفاده کنید. به این صورت هم ماندگاری محصول افزایش می یابد و هم این که بدن برای مدت زمان بیشتری خوشبو خواهد ماند.

ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها

اگرشما خانم شیردهی هستید، روی پوست خود بادی‌اسپلش اسپری نکنید زیرا ممکن است زمینه ایجاد حساسیت‌ را در کودک خود فراهم کنید. از بادی‌اسپلش برای کودکان زیر 6 سال هم استفاده نکنید زیرا ممکن است پوست آنها به چنین محصولی، واکنش نشان دهد. اگر دچار بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس یا حتی خشکی بیش از حد پوست هم هستید، به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید و مصرف انواع بادی‌اسپلش، حتما با پزشکتان مشورت کنید.

این محصولات می‌توانند در برخی موارد، باعث تحریک پوست و بدتر شدن شرایط بیماری شما شوند. به افراد مبتلا به آسم و آلرژی یا بیماران تنفسی هم توصیه می‌شود کاملا دور انواع محصولات آرایشی و بهداشتی معطر، از جمله بادی‌اسپلش‌ها را خط بکشند. اگر بعد از اولین نوبت‌های استفاده از بادی‌اسپلش دچار علائم حساسیت پوستی مانند قرمزی، خارش، تاول یا کهیر شدید، بلافاصله استفاده از محصول را قطع و به پزشک متخصص مراجعه کنید.

الان دیگه حتما متوجه تفاوت این دو محصول مهم و پر طرفدار شدین!

در هوای گرم سال استفاده از بادی اسپلش و اسپری ضد تعریق بدن به طور همزمان تاثیر بسیار زیادی دارد که خیلی از افراد به شدت به تاثیر استثنایی این ترکیب اعتقاد دارند و میگویند با استفاده همزمان این دو محصول به هیچ وجه تعریق بدن آنها بوی بد و ناخوشایندی ندارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *