پوست, مو

روتین مهم پوستی بعد از حمام

پوستی زیبا و درخشان ،با یک روتین پوست اصولی بعد از حمام آغاز می‌شود. اثربخشی یک روتین پوستی صحیح و اصولی بعد از حمام را دست کم نگیرید. دستیابی به پوستی درخشان که از درون می‌درخشد آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

اگر تا به حال به داشتن یک روتین پوستی پس از حمام بی‌توجه بوده‌اید، وقت آن رسیده که رویه خود را تغییر دهید و از مزایای داشتن یک روتین پوستی صحیح بهره‌مند شوید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

روتین پوستی بعد از حمام به چه علت اهمیت دارد؟

قرار گرفتن پوست بدن و صورت ، به‌خصوص پوست‌های خشک و حساس در معرض آب کلردار و شوینده‌هایی مانند شامپو و صابون و نیز اسکراب یا لیف کشیدن، علاوه بر رفع سلول‌های مرده سطح پوست می‌تواند منجر به از دست رفتن چربی‌های سطح پوست و خشکی بدن می‌شود. داشتن یک روتین پوست بعد از حمام می‌تواند به ترمیم و تقویت سلول‌های کمک کند و با آب‌رسانی و تامین رطوبت از دست رفته، پوستی نرم، لطیف و درخشان را برایتان بسازد.

بریم باهم 6 نکته مهم درمورد روتین پوستی بعد از حمام را بخوانیم:

1-با آب داغ دوش نگیرید یا حداقل حمام خود را آب سرد به اتمام برسانید!

اول بیاید منظورمان را از آب گرم مشخص کنیم. آب گرم آبی است که تنها کمی از ولرم گرم تر باشد و به هیچ وجه در این مقاله مقصود آب داغ نیست. در واقع می توان گفت اولین مورد روتین پوست بعد حمام استفاده نکردن از آب داغ در پایان حمام است. آب داغ رطوبت پوست را از بین می برد و موجب خشکی پوست می شود. پوست به دلیلی خشکی دچار خارش و پوسته پوسته شدن می گردد. پس بهتر است با آب گرم حمام کنید، زیرا به تعادل رطوبت در سطح پوست شما کمک می نماید اما دقت کنید که آب خیلی سرد نیز برای حمام مناسب نیست. زیرا آب سرد نیز مانند آب داغ، رطوبت پوست و مو را از بین می برد و موجب خشکی می شود، دمای آب باید متعادل رو به سردی باشد!

2-پوست خود را با یک حوله کوچک دیگر خشک کنید اما نمالید!

دومین مورد در روتین پوست بعد حمام همین نکته ی ساده است. شاید تعجب کنید اما اکثر متخصصان پوست معتقدند مالیدن و خاراندن پوست بعد از حمام و استفاده از حمام حوله اصلی حمام برای صورت، موجب خشکی پوست و آلوده شدن مجدد پوست می شود.

مالیدن پوستتان با لیف، حوله یا یک پارچه باعث می شود که پوست آسیب ببیند. این آسیب می تواند وسیع تر باشد و حتی نواحی آن را نیز درگیر کند. پس بعد حمام به آرامی پوست را خشک کنید و با آن خشن رفتار نکنید.

3-از مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید

بعد از حمام باید از مرطوب کننده در سراسر بدن خود استفاده کنید. زیرا مرطوب کننده از خشکی بیشتر پوست جلوگیری نموده و موجب حفظ رطوبت آن می شود. بسیار ضروری است که از مرطوب کننده فقط در دست و صورت استفاده نکنید. بهتر است از مرطوب کننده های مناسب پوست بدن که بیشتر به لوسیون بدن معروف هستند برای روتین پوست بعد حمام استفاده کنید.

مرطوب کننده رطوبت پوست را به دام می اندازد و از خشکی جلوگیری می کند. همچنین استفاده از مرطوب کننده باعث افزایش جریان خون نیز می شود.

4-از سرم های پوستی استفاده کنید

 بعد از حمام به دلیل گرما و بخار آب منافذ پوست باز می شوند. اگر این منافذ باز بمانند، آلودگی، گرد و غبار و غیره در آن ها جمع می شود. این امر سبب جوش سر سیاه و جوش های دیگر می شود. برای جلوگیری از ایجاد چنین موضوعی، بهتر است در روتین پوست بعد حمام از سرم پوست استفاده کنید. سرم منافذ باز را می بندد و پوست را آبرسانی بیشتری می کند.

5-به پوست سر خود هم اهمیت بدهید.

همانگونه که به پوست صورت و بدنتان اهمیت می دهید، باید به پوست سر خود نیز توجه کنید. همیشه از ماسک موهایی استفاده کنید که به شما اجازه می دهد به راحتی موها را شانه کنید. اما حواستان باشد ماسک مو فقط برای ساقه موها است و نباید با پوست سر برخورد کند. در صورت برخورد ممکن است موجب ریزش مو و ایجاد شوره شود. پس ماسک مو را با فاصله از پوست سر و ریشه مو  بزنید. استفاده از ماسک مو داخل حمام و بعد از حمام سبب درخشان شدن و سالم ماندن موهای شما می شود

شانه کردن مو با برس چوبی و ماساژ پوست سر باعث افزایش جریان خون در پوست سر می گردد. اگر می خواهید که ریشه موهایتان قوی تر شود و  رشد موی بهتری داشته باشید، بهتر است ماساژ پوست سر را جدی بگیرید.

6-لک ها و جوش ها را بررسی کنید.

آخرین مرحله روتین پوست بعد حمام، بررسی لک ها و جوش های پوست خود است. بلافاصله بعد از حمام وضعیت جوش ها و آکنه ی صورت را بررسی کنید. این بررسی باید شامل جوش های سر سیاه، جوش زیر پوستی، لک و جوش های دیگر باشد. فرقی نمی کند این جوش ها روی صورت باشند یا سر سینه و بدن. بلکه مهم این است که بلافاصله بعد حمام از لوسیون ها و کرم های مناسب استفاده کنید. بعد از استفاده از لوسیون مناسب، لباس های خود را بپوشید. این روش را ادامه دهید تا زمانی که لک یا جوشی روی پوست بدنتان باقی نماند.

در این مرحله می توان گفت که روتین پوست بعد حمام به پایان رسیده است.

نکته:

بین زمان بیرون آمدن از حمام، یعنی زمانی که پوست مرطوب است و زمانی که پوست رطوبت خود را از دست می دهد، تنها چند دقیقه فاصله است. بسیار مهم است که قبل آنکه پوست کاملا خشک شود از مرطوب کننده و سرم پوست استفاده کنید. سرم ها و مرطوب کننده ها زمانی که روی پوست مرطوب استفاده می شوند، اثر بخشی بسیار بیشتری دارند. زیرا در این حالت بهتر و سریع تر جذب می شوند.

بعد از بیرون آمدن از حمام حداقل ظرف مدت سه دقیقه و حتی کمتر از آن، باید از مرطوب کننده استفاده کنید. این روتین را برای مراقبت از مو نیز باید داشته باشید. سر انجام سرم ها،تونر ها و مرطوب کننده ها جز موارد روتین پوست بعد حمام هستند. زیرا این محصولات نیازی به آبکشی ندارند و می توانند روی پوست شما باقی بمانند!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *