بهداشتی ارایشی

ریمل زدن اصولی

ریمل برای بیشتر افراد جزو اصول مهم آرایش صورت آنها است اما استفاده صحیح از ریمل را شاید هنوز خیلی‌ها ندانند. احتمالا در آرایش چشم خود، دوستان و فامیل و… متوجه به هم چسبیدن مژه‌ها یا ایراداتی از این سبک شده‌ اید. این ایرادات با اطلاع داشتن از ترفند ریمل زدن و بلد بودن اصول آن، به‌راحتی قابل حل است،پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش مرحله به مرحله نحوه صحیح ریمل زدن چشم

در این مقاله طرز زدن ریمل اصولی را مرحله به مرحله همراه با تصویر با یکدیگر می بینیم و با طی کردن این مراحل بعد از ریمل زدن، مژه‌ای خوش حالت و مرتب داشته باشید!

1-فر مژه

قبل از ریمل زدن، حتما با کمک یه فرمژه، مژه‌های خود را حالت دهید و کمی فر کنید، این کار باعث می‌شود که ریمل بهتر به مژه‌های شما بچسبد. فر کردن مژه‌ها بعد از ریمل باعث جمع شدن مژه و ایجاد لک می‌شود. برای استفاده از فر مژه کافی است به پایین نگاه کنید و سپس به آرامی فر مژه را روی سطح مژه‌های خود ببندید و در حد 10 ثانیه مکث کنید. در صورت لزوم این کار را دوباره تکرار کنید اما مراقب باشید که استفاده اشتباه از فر مژه موجب شکستن مژه‌هایتان نشود!

2-پرایمر مژه

همان‌طور که برای ماندگاری بیشتر آرایش، از پرایمر پوست استفاده می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که با پرایمر مژه، ماندرگاری بیشتری به ریمل خود بدهید. یک یا دو لایه پرایمر روی مژه‌های بالا و پایین خود کشیده و حدود 30 ثانیه صبر کنید. این محصول آرایشی علاوه‌بر افزایش ماندگاری، به ضخیم شدن و جداسازی تار های مژه‌ها کمک کرده و مژه‌ها را کاملا برای ریمل زدن آماده می‌کند. البته شما می‌توانید این مرحله را به دلخواه و سلیقه خودتان حذف کنید!

3-ریمل

گام اول:

 در انجام صحیح ریمل زدن چشم، بهترین راه برای لایه‌های اولیه ریمل روی چشم، این است که پایین را نگاه کنید و چانه خود را به سمت پایین بیاورید تا مژه‌های پایینی در حالتی موازی با آیینه قرار بگیرند. این کار از پخش شدن ریمل جلوگیری می‌کند و راحت تر است.

گام دوم:

 حالا برس ریمل را خیلی آرام به سمت جلو و عقب حرکت بدهید. این حرکت را چند بار در طول مژه‌ها تکرار کنید تا از پوشش‌دهی کامل ریمل مطمعن شوید!

گام سوم:

 حداقل 15 ثانیه باید صبر کنید تا سری اول ریمل خشک شود.

گام چهارم:

 اگر دوست داشته باشید می‌توانید لایه دوم ریمل را به مژه‌های خود بزنید. هنگام ریمل زدن به مژه‌های کوچک داخلی و مژه‌های بیرونی توجه بیشتری داشته باشید تا همه مژه‌ها به صورت یکدست بلند و پررنگ شوند و چشم شما جذاب تر شود!

گام پنجم:

 در آخر می‌توانید برای ریمل زدن به مژه‌هایی که هنوز کاملا به آنها ریمل زده نشده، برس را به صورت عمودی (موازی با مژه‌های خود) نگه دارید و درحالی‌که بالا را نگاه می‌کنید، نوک برس را به آرامی روی مژه‌ها حرکت بدهید. این روش علاوه‌ بر کامل شدن ریمل، موجب جدا شدن مژه‌های به‌هم‌چسبیده هم می شود.

گام ششم:

 حالا می‌توانید یک لایه نازک ریمل به مژه‌های پایین بزنید. با توجه به اینکه مژه‌های پایینی ظریف‌تر هستند، بهتر است با استفاده از نوک برس، ریمل را فقط به ریشه مژه‌ها بزنید تا حالت یکنواختی بگیرند و کمی تیره‌تر شوند. برای ریمل زدن مژه های پایین حتما مراقب باشید که بیش‌ از اندازه از ریمل استفاده نکنید چون باعث می‌شود چهره غیرطبیعی به نظر برسد.

4-لک ریمل

در آخر به وسیله یک پنبه یا گوش‌ پاک‌کن، به آرامی هرگونه لک یا مواد ریمل را از اطراف چشم خود پاک کنید و اگر لکه‌ای پاک نشد، می‌توانید از یک قطره میسلار واتر روی پنبه یا گوش پاک کن بریزید و برای این کار استفاده کنید تا لکه ها به طور کامل حذف شود.

در نتیجه این ریمل زدن اصولی، باعث جذابیت بیشتر چشم ها و مرتب به نظر رسیدن آرایش صورت شما می شود!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *