بهداشتی ارایشی, پوست

میکاپ شیک برای عید نوروز

در ایام عید نوروز و دید و بازدیدهای نوروزی بسیاری از خانم ها توجه بیشتری به میکاپ و آرایش چهره خود دارند و سعی دارند که یک میکاپ شیک و تمیز برای عید نوروز داشته باشند. یک پیشنهاد دوستانه ما به شما دوست داران میکاپ این است که هیچ وقت سراغ میکاپ های غلیظ و سنگین برای جمع های خانوادگی و مهمانی ها نروید بلکه سعی کنید لایت ترین و ساده ترین میکاپ را داشته باشید!

برای ترند میکاپ امسال گفته شده است که میکاپ بدون میکاپی داشته باشید!

یعنی به نحوی میکاپ کنید و آن میکاپ ساده و شیک باشد که انگار اصلا میکاپی ندارید اما در عین حال زیبا و آراسته هستید!

آموزش میکاپ ساده و شیک برای عید نوروز

آماده سازی پوست

اولین توصیه این است که هیچوقت روی پوست کثیف که از قبل آرایش دارد آرایش نکنید! ابتدا پوست خود  را با شوینده مناسب بشویید و کاملا خشک کنید. سپس کمی مرطوب کننده بزنید تا صورت تان آمادگی پذیرش کرم پودر را داشته باشد و اصطلاحا کرم پودر روی پوست تان بنشیند.

انتخاب کرم پودر مناسب

برای انتخاب کرم پودر سعی کنید یک کرم پودر کاملا سبک و همرنگ پوست تان انتخاب کنید. اگر پوست تان لک و ایرادی ندارد پیشنهاد می کنیم اصلا از کرم پودر استفاده نکنید و تنها استفاده از ضدآفتاب یا بی بی کرم کافی است.

باید کرم پودری را انتخاب کنید که کاملا همرنگ پوست تان باشد. بهتر است برای آرایش روزانه از یک کرم پودر سبک استفاده کنید.

برای استفاده از کرم پودر، بعد از آماده سازی پوست، به اندازه کافی کرم پودر یا بی بی کرم خود را به پوست بزنید و با استفاده از یک اسفنج یا براش آن را روی صورت پخش کنید.

برای مخفی کردن معایب صوت از جمله لک، خال، جای زخم، سیاهی دور چشم و چین و چروک باید از کانسیلر استفاده کنید، کانسیلر پوست شمارو را بدون هیچ عیب و نقصی نشان میدهد. برای زیر چشمان خود از یک کانسیلر روشن تر از کرم پودر استفاده کنید.

آرایش ابرو برای میکاپ ساده

آرایش و زیبایی ابرو تاثیر زیادی بر روی چهره دارد، با استفاده از مداد یا سایه ابرو که همرنگ ابروهای خودتان است قسمت های خالی ابروهایتان را پر کنید. (توصیه می کنیم ابروهایتان را خیلی بولد نکنید زیرا حالت مصنوعی به چهره می دهد و زیبای طبیعی ابرو های شما را هم از بین میبرد)

امسال ابروهای پر و لیفت شده با ظاهر طبیعی ترند شده بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید از تقویت کننده های ابرو استفاده کنید تا ابروهای پر تر و زیباتری داشته باشید!

آرایش چشم

برای داشتن یک میکاپ ساده و شیک برای عید نوروز، بهتر است یا اصلا از سایه چشم استفاده نکنید و یا از رنگ های نود که بسیار ملایم هستند و با رنگ رژگونه تان هماهنگ است، استفاده کنید.

اما می توانید روی خط چشم مانور دهید. سعی کنید با کمی تمرین و تکرار در کشیدن خط چشم مهارت پیدا کنید. همچنین برای متقارن شدن خط چشم می توانید از چسب در گوشه خارجی چشم ها کمک بگیرید. یک خط چشم دنباله دار گزینه مناسبی برای مهمانی های خانوادگی است.

برای تکمیل آرایش چشم به سراغ ریمل بروید. استفاده از ریمل خوب و با کیفیت می تواند زیبایی چشم ها را دو چندان کند.

انتخاب رژگونه 

برای آرایش لایت ایام عید باید از رژگونه هایی به رنگ هایی مانند کالباسی، گلبهی، مسی و هلویی استفاده کنید. در استفاده از رژگونه به هیچ وجه زیاده روی نکنید که سادگی و زیبایی میکاپ شما از بین می رود.

برای زدن رژگونه، لبخند بزنید تا برجسته ترین قسمت گونه را پیدا کنید از این نقطه به سمت گوش رژگونه کمرنگ بزنید تا فقط یک سایه رنگی محو روی صورت تان ایجاد شود. همان طور که ترند میکاپ سال جدید مطرح شد امسال استفاده از هایلایتر و کمی براق بودن گونه ها ترند شده است. در انتها می توانید کمی هایلایتر روی گونه هایتان بزنید(خیلی کم)

اگر می خواهید گونه هایتان کمی برجسته به نظر برسند می توانید از کانتور استفاده کنید. به این صورت که زیر برجستگی گونه یک خط تیره بکشید و آن را محو کنید.

آرایش لب

برای داشتن یک میکاپ نوروزی ساده و شیک، از رژلب های مات به رنگ های کالباسی یا رنگ های ملایم استفاده کنید، اگر دوست دارید لب هایتان کمی بزرگتر و برجسته تر به نظر برسند خط لب همرنگ با رژ را روی خط بیرونی لب ها بکشید.البته شما می توانید در صورتی که آرایش اجزای دیگر صورت را لایت و ساده انجام داده اید از رژلب قرمز یا رنگ های روشن تر هم استفاده کنید.

 

میکاپ شیک و در عین حال ساده شما به اتمام رسید و با اعتماد به نفس کامل و زیبایی بیشتر به دورهمی ها بروید و شاد باشید!

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “میکاپ شیک برای عید نوروز

  1. زهرا غلامعلیان گفت:

    ممنون از مطالب مفیدتووون

    1. مدیر شبکه های اجتماعی گفت:

      خواهش میکنم دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *