بهداشتی ارایشی, پوست

نکات آرایش تابستانی!

در فصل تابستان بخاطر گرم شدن هوا، زمان ماندگاری میکاپ روی صورت کاهش پیدا می کند و بعد از گذشت چند ساعت از آرایش، آن آرایش روی پوست صورت می ماسد و همه ما می دانیم که در فصل تابستان باید به سراغ رنگ های روشن و شاد برویم تا از تمرکز حرارت بر پوست بدن جلوگیری نمائیم و به همین دلیل بهتراست که شما با ترفندهایی آشنا بشوید که بتوانید میکاپی مناسب برای روزهای گرم تابستان داشته باشید!

 

ترفندهایی برای آرایش تابستانی

تاثیر آرایش روی زیبایی خانم ها وهمچنین علاقه خیلی از خانمها به آرایش کردن را را نمی توان نادیده گرفت!

به همین خاطر بهتر است شما در هر فصلی میکاپ متناسب با همان فصل را داشته باشید تا ظاهرتان جذاب تر به نظر برسد و علاوه بر آرایش صورت تان نیز ماندگاری بیشتری داشته باشد.این نکته که هر میکاپ باید مناسب با فصل باشد مثل مناسب بودن لباس شما در هر فصل است،همینقدرمهم و جذاب.

نکات میکاپ در هوای گرم سال(تابستان)

1-برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت بر اثر گرما قبل از شروع میکاپ ابتدا صورت خود را آب سرد بشویید تا پوست شما شاداب تر به نظر برسد.

2-برای ماندگاری بیشتر آرایش روی پوست صورت شما، مقدار کمی مرطوب کننده و پرایمر قبل از استفاده از تونر روی پوست صورت خود بزنید. توجه داشته باشید که در فصل تابستان بهتر است از زدن کرم های چرب تا حد امکان روی پوست صورت خود،خودداری کنید.

3-بعد از اینکه زیر سازی پوست را انجام دادید از کرم ضد آفتاب پودری و رنگی به جای کرم پودر استفاده نمایید همچنین می توانید برای داشتن پوستی صاف از کرم پودر در قسمت های وسط صورت خود استفاده نمایید و کمی صبر کنید تا ضد آفتاب جذب پوست صورتتان شود و یا بی بی کرم هایی استفاده کنید که میزان چربی آنها در حد کرم پودر نیست اما کاور و پوشانندگی خوبی دارند.

4-برای اینکه کرم بهتر روی صورت شما بشیند از براش آرایشی یا اسفنج تخم مرغی استفاده نمایید تا کاملا کرم پخش شود چرا که اگر به خوبی پخش نشود در هوای گرم ماسیده میشه روی صورت!

5-برای داشتن آرایش طبیعی می توانید از برنز کننده ها روی برخی از اجزای صورت نظیر پیشانی و گونه و چانه و بینی و … استفاده نمایید.

6-سایه های مایع برای فصل تابستان گزینه مناسبی هستند و به سرعت جذب پوست می شوند از این رو بهتر است شما برای آرایش چشم ها از این جنس سایه ها استفاده نمایید.

7- رژگونه های مایع برای میکاپ تابستانه انتخابی مناسب تر می باشند بنابراین بهتر است شما یک لایه از رژگونه مایع را گونه های خود بزنید.

8- در فصل تابستان از پنکک های فشرده هرگز استفاده نکنید زیرا گرما و عرق باعث می شود تا پنکیک سفت و غلیظ شود و صورت چرک به نظر برسد. پنکیک های پودری و غیر فشرده برای میکاپ تابستانه انتخابی مناسب برای شما می باشند.

09-در روزهای گرم سال مواد آرایشی به دلیل زیاد شدن عرق پاک می شوند بخاطر همین بهتر است شما از وسایل آرایشی ضد آب استفاده کنید.

10- لب ها بر اثر گرما خشک می شوند بخاطر همین بهتر است شما برای میکاپ لب های خود از رژلب های ۲۴ ساعته استفاده نمایید و حتما مراقبت های لازم برای جلوگیری یا درمان خشکی لب انجام دهید که پیشنهاد میکنیم مقاله مربوط به خشکی لب را مطالعه کنید!همچنین برای تثبیت رژلب می توانید از برق لب استفاده نمایید. برای پایداری رژلب نیز قبل از زدن رژ و خط لب روی لب های خود پنکیک بزنید سپس به کمک مداد لبی که از نظر چربی نرمال می باشد خط لب بکشید و در آخر نیز رژ لب را روی لب هایتان بزنید و اگر برق لب در دسترستان بود هم میتوانید در مرحله آخر بزنید!

11-در فصل تابستان برای آرایش ابرو ها بهتر است به جای مداد ابرو از ژل ابرو بدون رنگ استفاده نمایید تا حالت طبیعی ابرو هم حفظ شود.

امیدواریم با رعایت این نکات ،در فصول گرم سال میکاپ زیبا و بدون دردسری را تجربه کنید و حال دلتون هم خوب باشه!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *