بهداشتی ارایشی, پزشکی, پوست

همه چیز درباره کرم دور چشم

حتما شما هم به زیبایی و جوانی پوست صورت خود اهمیت میدهید!

استفاده از کرم دور چشم یکی از ساده‌ترین و مهم‌ترین روتین‌هایی است که می‌توانید برای داشتن پوست یبا و جوان داشته باشید. پوست دور چشم شما نازک‌تر و حساس‌تر از پوست دیگر اجزای صورت شماست. این بخش از پوست زودتر از بقیه قسمت های پوستتان می‌تواند رطوبت خود را از دست بدهد. به همین دلیل اغلب اولین نشانه‌های ظاهری مانند: استرس و بالا رفتن سن می‌تواند از تغییراتی در پوست اطراف چشم قابل تشخیص باشد؛ تغییراتی مثل چین و چروک، پف یا تیرگی دور چشم.

پس اگر به زیبایی بیشتر و جوانی طولانی‌تر اهمیت می‌دهید بهتر است که بدانید چه کرمی را برای دور چشم‌تان بخرید و چگونه از آن استفاده کنید. که در ادامه طرز استفاده صحیح از کرم دور چشم و نکات مهم در این مورد را به شما توضیح می‌دهیم، با ما همراه باشید.

استفاده زیاد از کرم دور چشم ممنوع!

به این موضوع دقت کنید که بسیاری از افراد فکر می کنند که  اگر کرم دور چشم را بیش از اندازه بر دور چشم خود بمالند، اثربخشی آن را افزایش می دهند، اما باید بدانید که این تفکر کاملا اشتباه است و هرگز حجم زیاد این کرم بر اثربخشی آن اثری نمی گذارد. کارشناسان زیبایی بر این موضوع تاکید می ورزند که باید از این کرم به اندازه کمی استفاده کنید. این کار سبب می شود که در هزینه خود هم صرفه جویی کنید.

فواید استفاده از کرم دور چشم:

1-کرم دور چشم از پیری زود هنگام پوست دور چشم و بروز خطوط پنجه کلاغی پیشگیری می کند ( چون پوست دور چشم در مقایسه با پوست قسمت های دیگر بدن نازک تر است)

2-استفاده از کرم دور چشم از بروز چین و چروک در پوست دور چشم جلوگیری می کند.

3-این محصول پف زیر چشم را از بین می برد.

4-کرم دور چشم، دایره های سیاه دور چشم را از بین می برد.

5-این محصول یک آبرسان قوی است و به حفظ رطوبت دور چشم کمک می کند.

6-استفاده از این محصول می تواند از پوست دور چشم در زمان آرایش محافظت کند.

مناسب ترین کرم دور چشم برای شما!

کرم‌های دور چشم می‌توانند شامل ترکیبات و فرمول‌های مختلفی باشند که برخی از آنها با اهداف مشخص‌تری نسبت به برخی دیگر تولید شده‌اند.

انواع کرم دور چشم:

1-کرم ضد چروک دور چشم

2-کرم ضد خشکی دور چشم

3-کرم ضد تیرگی دور چشم

4-کرم ضد لک دور چشم

با استفاده از هر کرم دور چشم پوست شما جوان‌تر و سرحال‌تر به نظر می رسد!

کرم ضد چروک دور چشم

با گذر زمان و افزایش سن چین و چروک‌های پوست از جمله چروک‌های دور چشم به طور طبیعی برای هر فردی ایجاد می‌شود. اما اگر می‌خواهید مدت طولانی‌تری جوان بمانید می‌توانید از کرم‌های دور چشمی استفاده کنید که تمرکز آنها بر پیشگیری یا کاهش همین چروک‌هاست!.

این محصولات عموماً دارای ویتامین C و ویتامین A هستند که به ویتامین‌های محبوب پوست معروف‌اند. همچنین پپتیدها نیز معمولاً در این دست کرم‌ها وجود دارند. با افزایش سن سطح کلاژن پوست شروع به کاهش می‌کند اما پپتیدها می‌توانند کاهش کلاژن پوست شما را به تعویق بیندازند. به طور کل پپتیدها بافت پوست شما را تقویت کرده و از جوانی چهره شما محافظت می‌کند.

کرم ضد خشکی دور چشم

در اطراف چشم انسان هیچ منبعی برای مرطوب نگه داشتن پوست وجود ندارد. در نتیجه بدون مراقبت‌های پوستی به راحتی می‌توانند دچار خشکی شوند. درست به همین دلیل است که شما نیاز دارید پوست دور چشمتان را مرطوب نگه دارید. معمولاً به افرادی که مایل‌اند به خشکی پوست دور چشم دچار نشده یا آن را درمان کنند توصیه می‌شود از کرم‌هایی استفاده کنند که دارای کره درخت روغن قلم هستند. هیالورونیک اسید نیز ماده‌ی دیگری است که می‌تواند رطوبت موردنیاز را در اطراف چشم شما تأمین کند.

کرم ضد تیرگی دور چشم

بنا به شواهد علمی بسیاری از تیرگی‌های دور چشم به دلایل ژنتیکی ایجاد می‌شوند. کرم‌های ضد تیرگی با خواص ویژه‌ای که دارند می‌توانند این تیرگی را تا حد زیادی کاهش دهند اما متأسفانه نمی‌توانند آنها را به طور کامل از بین ببرند. با این وجود رساندن رطوبت کافی به‌صورت روزانه می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

کرم ضد لک دور چشم

لک زیر چشم یکی از شایع ترین عارضه‌های پوستی است که در اکثر افراد جامعه بروز می‌کند و اغلب به صورت یک نیم دایره تیره زیر چشم دیده می‌شود. از آنجایی که پوست زیر چشم بسیار نازک و حساس است، بنابراین این قسمت از پوست آسیب پذیرتر بوده و سیاهی دور چشم بیشتر به چشم می آید. علاوه بر این چون چشم ها برجسته ترین عنصر زیبایی چهره به شمار می آیند، تأثیر بسزایی بر زیبایی و شادابی چهره دارند. لکه های زیر چشم می توانند از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره و متمایل به سیاه باشند و همچنین از نظر اندازه متفاوت هستند.

برخی از علل به وجود آمدن لک دور چشم:

  • ژنتیک و دلایل ارثی

  • کمبود خواب یا عادات اشتباه خوابیدن

  • کاهش بافت چربی در اطراف چشم

  • قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید

  • کم شدن آب بدن

  • افزایش سن

  • استفاده از سیگار و الکل

  • مالش دادن مکرر ناحیه ی چشم

  • مشکلات تیروئید

برای رفع این لک ها به مرور زمان و جلوگیری از لک های جدید میتوانید از کرم های ضد لک دور چشم استفاده کنید!

طرز استفاده صحیح از کرم دور چشم:

1-دستتان را بشویید

بهترین ابزاری که در اختیار دارید تا از آن برای استفاده از کرم‌ دور چشم استفاده کنید انگشت شماست. پس دستانتان را پیش از شروع مصرف به خوبی بشویید. آلودگی و جرم چیزی همان‌چیزی است که هیچ‌کس آن را بر روی صورت خود نمی‌خواهد. سوای از این، وجود آلودگی می‌تواند تاثیرگذاری کرم‌ها را کاهش دهد. اجازه دهید که کرم در شرایط ایده‌آل از پوست شما مراقبت کند.

2-به اندازه یک نوک انگشت کرم بردارید!

کرم دور چشم نسبت به سایر کرم‌ها دارای رطوبت بیشتر و مواد متراکم‌تری است. به همین دلیل حجم بسیار کمی از این کرم‌ها می‌تواند برای شما کافی باشد. پس کرم را برداشته و با نوک انگشت حلقه به اندازه یک عدس از کرم بردارید و بس.

3-به صورت نقطه ای پخش کنید

برای انتقال کرم از روی انگشت به دور چشم بهتر است که از گوشه داخلی زیر چشم که نزدیک بینی است شروع کرده، به صورت تدریجی و با ملایمت آن را روی پوستتان ضربه بزنید و به سمت گوشه بیرونی چشم ضربات را ادامه دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که به استخوان ابرو برسید..

نکته:

دقت داشته باشید که تماس بسیاری از کرم‌ها با پلک و خود چشم می‌تواند احساس سوزش در چشم شما ایجاد کند. علت سوزش چشم بعد از استفاده از کرم دور چشم این است که ترکیبات قدرتمندی در این کرم‌ها موجود است که می‌تواند چشم شما را دچار التهاب کنند. در نتیجه بهتر است که از مصرف آنها روی پلک‌ّ‌ها به خصوص پلک بالا پرهیز کنید.

4-به شیوه صحیح کرم را پخش و فید کنید

حالا که کرم به شکل نقطه‌نقطه دایره‌ای را دور چشم شما ایجاد کرده‌ است، با نوک انگشت حلقه و انگشت وسطی با ضربات و مالش‌های ریز و آهسته آن را پخش کنید تا جایی که دور چشم‌تان به طور کامل آغشته به کرم شود.

5-دو دقیقه صبر کنید!

به خاطر داشته باشید که اگر تصمیم داشتید بعد از کرم دور چشم از کانسیلر یا محصولات مراقبت پوستی دیگری استفاده کنید، حداقل ۹۰ ثانیه صبر کنید تا ابتدا کرم شما جذب پوست‌تان شود.

6-در زمان مناسب استفاده کنید

زمان مناسب استفاده از کرم‌های دور چشم می‌تواند شب یا روز باشد و این کاملا به شما و محصول‌ مدنظر شما بستگی دارد. اما برخی از پزشکان می‌گویند که اگر تصمیم داشتید که روزی یک بار از آن استفاده کنید بهتر است که شب را به عنوان زمان مصرف روزانه انتخاب کنید. چرا که پوست شما در طول شب به صورت طبیعی در یک وضعیت بازسازی و ترمیم قرار دارد. در نتیجه اگر مواد مورد نیاز پوست‌تان در طول شب تامین شده باشد، احتمالا تاثیر کرم دور چشم را تقویت خواهد کرد.

چند نکته در مورد کرم دور چشم:

استفاده از کرم دور چشم بستگی به سن پوست شما دارد ولی از 20 سال به بالا میتوانید استفاده کنید!

تیرگی زیرچشم با استفاده از کرم دور چشم در طولانی مدت ممکن است کمتر شود اما کرم دور چشم بیشتر پیشگیری است تا درمان.

ابتدا نیاز پوست خود را بشناسید و سپس بر اساس ترکیبات کرم دورچشم، آن را خریداری کنید.

خرید کرم درو چشم

امروزه انواع متفاوتی از این کرم در بازار موجود است و ممکن است شما برای خرید آن کمی سردرگم شوید. به همین دلیل در خرید این کرم باید به نکاتی توجه داشته باشید. اولین موضوع این است که این محصول باید از برند معتبری باشد و گواهینامه های بهداشتی و استاندارد را کسب کرده باشد. از خرید محصولات بی نام و نشان به شدت بپرهیزید. همچنین، نباید از این کرم انتظار معجزه داشته باشید. باید بدانید که مدتی وقت می برد تا این کرم بر دور چشم اثر بگذارد ( برای اثر گذاری حداقل به 6 ماه زمان نیاز است)

برخی از برند های با کیفیت و پر طرفدار برای کرم دور چشم:

تراست

ژنوبایوتیک

سینره

و…

شما با خیال راحت میتوانید کرم دور چشم خود را از برندهای مطرح و با کیفیت از سایت مد اکسی لایو خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *