بهداشتی ارایشی

ویژگی های ریمل خوب!

آرایش چشم مهم ترین و شاید گاهی اوقات سخت ترین قسمت یک میکاپ هستش،دلیل آن هم تاثیر زیاد چشم ها بر ظاهر افراد است.

به همین دلیل انتخاب لوازم آرایش چشم با کیفیت و خوب برای آرایش چشم بسیار اهمیت دارد!

و اما مهمترین بخش آرایش چشم، ریمل است،بنابراین برای شناخت یک ریمل خوب که مناسب با مژه های خودتون باشه،ادامه این مقاله را حتما بخوانید!

چند نوع ریمل داریم؟

ریمل ها بر حسب رنگ، نوع کارکرد آرایشی و همچنین ترکیبات آن ها متفاوت هستند،برای مثال:

ریمل‌ها از نظر رنگ:

ریمل‌ مشکی محبوب ترین نوع ریمل‌ است چرا که به هر نوع چشم و رنگ پوست و مویی می‌آید. ریمل قهوه ای مناسب کسانی است که بور هستند و موها و مژه‌های روشن دارند و می‌خواهند آرایش‌شان طبیعی به نظر برسد. ریمل‌ با رنگ‌های فانتزی برای افرادی که به آرایش‌های فانتزی و یا مجلسی خاص علاقه‌مندند توصیه می‌شود!

ریمل‌ها از نظر نوع ترکیبات:

1- ریمل‌های محلول در آب

2- ریمل‌های ضدآب

تقسیم می شوند، ریمل‌های محلول در آب به راحتی با آب شسته می‌شود، اما ریمل‌های ضدآب یا استخری به صورت یک نوع ماسک روغنی دور مژه را می‌گیرند و با آب شسته نمی‌شوند. اگر فعالیت خاصی انجام می‌دهید و یا چشم‌هایتان زیاد اشک می‌آید ریمل‌های ضدآب برای شما گزینه بهتری هستند.

ریمل ها از نظر نوع کارکرد:

1- ریمل‌های بلند کننده

2- ریمل‌های فر کننده یا حالت دهنده‌ی مژه

3- ریمل‌های حجم دهنده و پرپشت کننده

4-ریمل های حجم دهنده و بلند کننده

ریمل‌های بلند کننده:

این ریمل‌ها مخصوص کسانی هست که مژه‌های کوتاهی دارند. ریمل‌های بلند کننده یک برس بلند و نازک و دارند و با دارا بودن موادی الیاف مانند باعث می‌شوند مژه‌ها بلند‌تر دیده بشوند. البته برس‌های مخروطی هم که برای داشتن چشمانی گربه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای بلند کردن مژه مناسب هستند و برس‌های S شکل علاوه بر خاصیت بلند‌ کنندگی باعث حجم دادن به مژه ها هم می‌شوند.

ریمل‌های فر کننده یا حالت دهنده‌ی مژه

این ریمل‌ها یک برس منحنی دارند و  با فرمولاسیونی تشکیل شده از مواد حالت دهنده مثل پلیمر و رزین که می‌توانند به مژه‌ها حالت دهد و آن‌ها را فر کنند. البته برس‌های ساعت شنی و مارپیچی علاوه بر حالت دادن مژه باعث حجیم کردن آنها هم می‌شوند.

ریمل‌های حجم دهنده و پرپشت کننده

این نوع ریمل‌ برس‌ ضخیم و گرد با موهای فشرده دارد که فرمولاسیون آن‌ها حاوی مواد حجم‌دهنده‌ای مثل سیلیکون و موم است. ریمل‌های حجم دهنده مخصوص کسانی است که مژه‌های ظریف و کم‌پشت دارند. برس ضخیم بهترین برس مورد استفاده برای این ریمل‌های حجم دهنده و پرپشت کننده است!

ریمل های حجم دهنده و بلند کننده

این ریمل در واقع ترکیب دو ریمل است و مهمترین و یا حتی تنها تفاوت این ریمل با دو ریمل گفته شده قبلی ، برس‌های S شکل، ساعت شنی و مارپیچی که هم برای حجم دادن و همچنین بلند کردن مژه ها کمک می‌کند و موثر است.

ویژگی‌های بهترین ریمل برای آرایش چشم‌ها

  1. ریمل خوب ریملی است که سبک باشد و روی پلک هایتان احساس سنگینی نکنید. سنگینی در پلک‌ها منجر به خستگی چشم‌ها و سردرد خواهد شد.

  2. پخش نشدن ریمل بر روی مژه‌ها و زیر چشم یکی دیگر از مشخصه های اصلی ریمل‌های خوب است. پخش شدن ریمل باعث می‌شود ریمل وارد چشمان‌تان شود و تاثیری خطرناک داشته باشد.

  3. اگر مژه‌هایتان هم کوتاه است و هم نازک و کم حجم، باید ریملی خریداری کنید که خاصیت حجم دهندگی و بلند کنندگی را با هم داشته باشد. یعنی هم بلندکننده و هم حجم‌دهنده باشد. به ریمل‌هایی که این دو خاصیت را دارند، ریمل دوکاره گفته می‌شود. پس برای مژه‌های کوتاه و نازک، ریمل دو کاره بهترین گزینه است.

  4. اگر مژه‌های بلند اما کم پشتی دارید، از ریمل‌های حجم دهنده استفاده کنید تا مژه‌های پرپشت‌تر به نظر آیند. شما می‌توانید از ریمل‌های رنگی هم استفاده کنید و ظاهری خاص به مژه‌های خود دهید.

  5. اگر مژه‌های بی‌حالت و صافی دارید باید از ریمل‌های بلند کننده و حالت‌ دهنده استفاده کنید. برای مژه‌های صاف و بی‌حالت به دنبال ریمل حجم دهنده نباشید، چون استفاده از ریمل حجم دهنده برای مژه‌های کوتاه و صاف باعث می‌شود مژه‌ها حالت مصنوعی به خود گرفته و سنگین شوند. سنگینی بیش از حد مژه هم سبب می‌شود چشم خسته شده و دچار قرمزی ‌شود. نکته‌ی مهم دیگری که این افراد باید رعایت کنند این است که ابتدا مژه‌های صاف خود را به کمک فرمژه کمی حالت داده و بعد با استفاده از ریمل دوکاره بلند کننده و حالت دهنده، مژه‌هایشان را زیباتر کنند.

  6. اگر مژه‌های بلند و پرپشتی دارید، از ریمل‌هایی با برس درشت استفاده کنید تا مژه‌های شما را به خوبی مرتب کند و آن‌ها را به هم نچسباند.

  7. اگر لنز می‌گذارید و یا چشمان حساسی دارید باید از ریمل‌هایی استفاده کنید که برچسب ضدحساسیت دارند.

در آخر باید بگیم که با توجه به تنوع بسیار برندها در بازار ممکن است برای پیدا کردن بهترین ریمل کمی گیج‌ شوید! با توجه به اهمیت و حساسیت ریمل در آرایش چشم برای بسیاری از خانم‌ها پیدا کردن بهترین مارک ریمل خارجی یا بهترین برند ایرانی ریمل اهمیت زیادی دارد.

نکته‌ی مهمی که باید به آن دقت کنید این است که برای پیدا کردن بهترین برند ریمل نیازهای شما و نوع مژه‌هایتان هم بسیار مهم است. ممکن است یک مدل ریمل در بازار جهانی بسیار محبوب و پرفروش باشد وحتی به عنوان بهترین برند ریمل مطرح شده باشد اما نتواند نیازهای به‌خصوص شما را برآورده کند و مناسب شما نباشد!

دو برندی که هم محبوبیت زیادی دارند و هم از نظر تنوع و کاربرای مختلف کامل است:

ریمل اسنس و ریمل بل هستش که با توجه به کیفیت بالای آنها قیمت بسیار مناسبی دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *