مو

چرا از ماسک مو باید استفاده کنیم؟

ماسک مو چیست؟

بعضی مواقع عوامل طبیعی و یا آلودگی‌‌های محیطی باعث آسیب‌های سطحی و یا جدی به موهای ما می‌شود. به همین علت استفاده از ماسک مو در کنار محصولات دیگری که استفاده می‌کنیم، مانند شامپو و یا نرم کننده‌ها، موجب ترمیم و طراوت ساقه مو میشود.

ماسک موها در انواع مختلف و برندهای بسیاری که در بازار وجود دارند هر کدام کمک کننده بخشی از مشکل موهای آسیب دیده است،هر ماسک مو از ترکیبات طبیعی و خاصی تشکیل شده است!

مزایا استفاده از ماسک مو

بدون شک برای داشتن موهای زیبا و سالم نیاز به مراقبت کافی از موهای خود دارید،از این رو استفاده از ماسک مو بهترین گزینه برای پیشگیری و درمان نازک شدن و یا شکننده شدن و آسیب دیدگی موهای شماست!

ماسک مو دارای انواع ویتامین‌هایی است که به مو شما کمک می‌کند تا استحکام کافی را پیدا کرده و از نازک شدن مو نیز جلوگیری می‌کند و اگر هم نازک شده باشد، مو شما را به مرور زمان به حالت قبلی برمیگرداند.

استفاده مناسب و منظم از ماسک موهای معتبر و اصل، یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیر از موخوره خواهد بود. اگر عادت به استفاده بیش از حد به وسایلی مانند اتو مو و یا سشوار دارید فراموش نکنید که بدون استفاده از ماسک مو مناسب در آینده‌ای نه چندان دور موهای شما شکننده و نازک خواهد شد!

به فواید ماسک مو به طور کلی نگاهی می اندازیم:

تقویت کننده بسیار عالی برای موی سر

براق کننده و درخشان کننده مو

خداحافظی با موخوره مو

بر طرف شدن وز موی سر

ترمیم کننده عالی برای مو

محافظت از مو در برابر آلودگی‌ها

آبرسان بسیار خوب برای مو

نرم کننده و حالت دهنده مو

مرطوبت شدن مو

کاهش آسیب پذیری مو

کاهش شکنندگی آسیب مو

ترمیم موهای رنگ شده و دکلره

ماسک مو دقیق و اصولی چه می‌کند؟

ماسک مو، مراقبت‌های چندگانه‌ای روی موهای شما خواهد داشت:

  • مراقبت از پیاز مو

  • مراقبت‌از ساقه مو

  • مراقبت از ریشه مو

با اینکه در استفاده از ماسک مو، تماسی با ریشه مو برقرار نمی‌شود اما استحکام ساقه عاملی بسیار مهم در حفظ ریشه مو خواهد بود.

در هر بار براشینگ و استفاده از ماسک مو، آلودگی‌های مو، پاکسازی شده و بخش‌های آسیب دیده مو به تدریج ترمیم می‌گردد، به همین دلیل روز به روز و پس از استفاده منظم متوجه طراوت و زیبایی موهای جذاب خود خواهید شد.

مهم‌ترین نکته پس از استفاده از یک ماسک مو خوب این است که موهای وز شده و یا به اصطلاح ضعیف شده به مرور زمان و در طی استفاده منظم از ماسک مو محکم شده و ترمیم را احساس خواهید کرد!

ویتامین‌های موجود در ماسک مو

ویتامینA : جهت جلوگیری از ریزش مو، جهت شفافیت ساقه مو، جهت استحکام کافی مو

ویتامینE: جهت تقویت و محکم شدن ریشه و ساقه مو

ویتامینC: برای رفع خشکی مو، طراوت و شادابی ساقه مو

میزان استفاده ماسک مو در هفته

میزان مصرف ماسک مو کاملا بستگی به شرایط زندگی و آب و هوایی محل زندگی شما دارد.

اگر موهای  نرمال و معمولی دارید یک بار یا نهایت دوبار در هفته می‌توانید از ماسک مو استفاده نمایید.

اما اگر موهای شما آسیب دیده است با توجه به نوع  آسیب و یا وز شدن موها، تعداد دفعات را بیشتر کنید.

اگر جز دسته‌ای هستید که موهای خشک و یا آسیب دیده دارید بهتر است که بیش از یکبار در هفته از ماسک مو استفاده کنید.

دو دسته اصلی ماسک مو وجود دارد:

  1. ماسک مو داخل حمام

  2. ماسک مو بعد از حمام

نحوه استفاده ماسک مو:

خشک یا خیس بودن موها در زمان استفاده و اینکه قبل یا بعد از شامپو باید از ماسک استفاده کرد بستگی به محصولی که انتخاب کرده‌اید دارد. بنابراین مهم‌ترین کار برای گرفتن بهترین نتیجه از ماسک مو، این است که دستورالعمل روی ماسک را به دقت خوانده و رعایت کنید.

معمولاً بیشتر ماسک‌های مو را باید بعد از شستشوی مو با شامپو استفاده کرد. البته تعدادی از آن‌ها نیز مخصوص استفاده در زمان خشک بودن موها هستند. در دستورالعمل برخی از ماسک موها نیز نوشته شده که قبل از استفاده، موهایتان را مقداری نم‌دار کنید!

مراحل استفاده از ماسک مو داخل حمام:

مرحله اول: موهای خود را بشویید

خیلی از افراد نمی‌دانند شستشو مو قبل از استفاده از ماسک های مو چقدر مهم است. گرد و خاک و کثیفی روی موها می‌تواند مانعی در اطراف ساقه مو ایجاد کرده و از جذب مواد مغذی و مرطوب‌کننده‌ها جلوگیری کند. برای اینکه این اتفاق نیفتد، حتماً اول موهایتان را با آب ولرم و شامپو بشویید و سپس از ماسک‌مو استفاده کنید

نکته مهم: از بیشتر ماسک‌های موبه جای نرم کننده هم استفاده می‌شود؛ اما در دستورالعمل تعدادی از آن‌ها درج شده که بعد از نرم‌کننده استفاده شوند. به همین خاطر، برای اطمینان، حتماً راهنمای روی بسته ماسک های مو را مطالعه کنید.

مرحله دوم: از ماسک مو استفاده کنید.

حالا نوبت مرحله اصلی یعنی استفاده از ماسک‌مو است. ماسک های مو را از 5 سانتی‌متری ریشه تا نوک موها پخش کنید و ماساژ دهید. به نوک موها بیشتر توجه کنید، چرا که این بخش از موها، آسیب‌پذیرتر است. بعد همه موهایتان را شانه دندانه درشت بزنید تا ماسک به‌خوبی در تمامی قسمت‌های آن پخش شود و تمامی تارهای مو به ماسک آغشته شوند.

مرحله سوم: اجازه بدهید ماسک روی موها استراحت کند

در این مرحله باید کمی صبر کنید و اجازه دهید ماسک به مدت توصیه شده روی موهایتان باقی بماند. این زمان اغلب بین سه تا پنج دقیقه است و فرصت کافی برای شست‌و‌شوی سایر قسمت های بدن را به شما می‌دهد.

دقت کنید که برخی ماسک‌ها مانند بعضی از حالت دهنده های مو می‌توانند بدون نیاز به آبکشی، تمام طول شب روی سر باقی بمانند. با توجه به این موضوع، در خصوص زمان مورد نیاز، از دستورالعمل روی بسته کمک بگیرید تا ماسک، بهترین نتیجه را برایتان به همراه داشته باشد،دقت کنید ماسک به مدت کافی روی سرتان بماند.

در فرآیند استفاده از ماسک‌مو، زمان‌بندی درست بسیار مهم است. اگر ماسک مدت زمان کوتاهی روی مو باشد، اثربخشی آن کامل نخواهد شد و از طرف دیگر نباید اجازه داد ماسک برای مدتی طولانی روی موها بماند، چرا که باقی ماندن طولانی‌مدت ماسک روی سر باعث می‌شود که موها ظاهری چرب و بی‌حالت پیدا کنند.

هرچند که می‌توانید ماسک را برای مدت طولانی روی موهایتان نگه دارید.

مرحله چهارم: ماسک را از روی موهای خود بشویید

درست مثل استفاده از نرم‌کننده‌ها، بعد از گذشت زمان قید شده در دستورالعمل استفاده، موهایتان را به ‌آرامی با آب ولرم بشویید؛ مگر اینکه روی بسته‌بندی ماسک‌مو راه دیگری گفته شده باشد. بعد از شستن اجازه دهید که موهایتان خشک شود. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید تا ساقه‌های موهایتان زیباتر شوند و شرایط آن‌ها بهبود یابد.

مراحل استفاده از ماسک مو بعد از حمام:

 بعد از حمام دیگر نیازی به خیس کردن موها نیست،ماسک مو را به مقدار لازم به موهای نم خود بزنید و شروع به ماساژ دادن موها کنید.

 به یاد داشته باشید که در این روش هم باید از تماس ماسک مو به ریشه مو جلوگیری کنید.

موارد استفاده از ماسک مو تنها و تنها در ساقه و نوک مو است. پس از استفاده از ماسک مو نیاز به آبکشی ندارید.

یکی از ماسک موهایی که می‌توانید بعد از حمام استفاده کنید ماسک مو بیول است. البته این ماسک مو را داخل حمام نیز می‌توان استفاده کرد.

در آخر باید بگیم که:

خرید ماسک مو بسیار مهم است که مناسب شرایط مو شما باشد!

استفاده از ماسک مو تنها برای کسانی که موهای آسیب پذیر دارند مناسب نیست، اگر موهای معمولی دارید و می‌خواهید ریسک آسیب به موهای خود را کاهش دهید بدون شک استفاده از ماسک مو مناسب و با کیفیت تاثیر بسیار خوبی بر موهای شما خواهد داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *