بهداشتی ارایشی, عمومی

همه چیز درباره خط چشم!

خط چشم کشیدن از آن دست کارهای زنانه است که به مهارت زیادی نیاز دارد. از سوی دیگر، روی زیبایی چشم و صورت موثر است و تقریبا همه بانوان به آن علاقه دارند. اما از آنجا که کشیدن آن کار ساده‌ای نیست، تلاش کردیم با چند ترفند ساده شما را با نحوه کشیدن آن و آرایش چشم آشنا کنیم!

ابتدا شما باید بدانید که مدل خط چشم شما همیشه نمی‌تواند شما را زیباتر نشان دهد، کافی است در انتخاب مدل و کشیدن خط، کمی اشتباه کنید تا آرایش چشم و صورت شما از یک حالت دراماتیک به حالتی نامتناسب تبدیل شود! شاید به همین دلیل است که خیلی از خانم‌ها لااقل کشیدن خط چشم را به ویژه برای موقعیت‌ها و مناسبت‌های خاص برعهده‌ی آرایشگرشان می‌گذارند.

این نکات و مراحل برای افرادی است که مهارت کامل در کشیدن خط چشم را ندارند:

مرحله اول: روی زمین بنشینید.

سر پا ایستادن حدودی از تعادل شما را به هم می‌ریزد. وقتی در حالت نشسته باشید، به راحتی و در آرامش کامل می‌توانید خط چشم خود را بکشید. ضمن اینکه در زمان کشیدن خط چشم باید حالت چشم را درست بگیرید تا از قرینه شدن خط هر دو چشم خود مطمئن شوید.

مرحله دوم: از آینه بزرگ نما استفاده کنید.

یکی از اشتباهات بسیاری از افراد در کشیدن خط چشم، استفاده از آینه‌های کوچک یا معمولی است. حتی اگر آینه میز آرایش شما بزرگ است، اما تا زمانی که اندازه چشم را معمولی نشان دهد، نمی‌توانید به درستی خط چشم خود را بکشید. آینه بزرگنمایی پلک و گوشه چشم شما را خیلی بزرگتر از آنچه که هست نشان می‌دهد و در زمانی که نوک خط چشم را حرکت می‌دهید، دقیقا می‌دانید به کدام سمت حرکت می‌کنید. آینه را در زیر چشم قرار دهید تا زمان نگاه کردن به آن، پلک در حالت نیمه خواب باشد و به راحتی بتوانید خط چشم را بکشید.

مرحله سوم: قرار دادن دست روی آرنج یا میز

اگر در حین خط چشم کشیدن دست شما می‌لرزد، حتما خط ایجاد شده خراب می‌شود و از آن راضی نخواهید بود. بهترین راهکار برای جلوگیری از لرزش دست، قرار دادن دست روی آرنج یا میز است تا تعادل بیشتری برای کشیدن خط چشم کشیدن داشته باشید.

مرحله چهارم: نقطه چین بگذارید

کودکی خود را به یاد آورید که برای یادگرفتن کشیدن خطوطی صاف، نقطه چین می کشیدید و آن خطوط را به هم وصل می کردید. یکی از تکنیک های نحوه صحیح خط چشم کشیدن این است که شما پشت پلک خود و روی خط مژه، نقطه چین بکشید تا در نهایت این خط ها را به یکدیگر وصل کرده و خط چشمی صاف بکشید. توجه داشته باشید که پیش از انجام این کار، نوک قلموی خود را تیز کرده باشید.

مرحله پنجم: کانسیلر را فراموش نکنید

مشکل لرزیدن دست ها حین کشیدن خط چشم بسیار رایج است. از این رو ممکن است حین انجام این کار، خطوط را کج بکشید. برای درست کردن این خطوط کج، می توانید از کانسیلر استفاده کنید. به این منظور گوش پاک کنی برداشته و به آن کمی پاک کننده آرایش بزنید و خطوط کجی که با خط چشم کشیدید را صاف نمایید. بعد از پاک کردن اضافات خط چشم، از کانسیلر استفاده نمایید تا در نهایت دور چشمان شما تمیز و مرتب باشد.

مرحله ششم: ابتدا دنباله خط چشم را بکشید.

شاید کمی عجیب به نظر برسد و تصور کنید این کار اشتباه است، اما برای افرادی که نمی‌توانند خط دو چشم خود را قرینه درآورند، توصیه می‌شود که ابتدا قسمت دو بال را بکشند. وقتی گوشه و زاویه چشم شما درست طراحی شود، قسمت داخلی پلک را با یک خط نازک ادامه می‌دهید و کار تمام می‌شود. علامت زدن بیرونی‌ترین گوشه چشم و سپس کشیدن یک خط نازک با زاویه به سمت بالا می‌تواند به بهتر شدن خط چشم کمک زیادی کند.

مرحله هفتم: شکل دنباله خط چشم را مشخص کنید.

اگر حالت چشم شما به شکلی است که به دنباله کشیده نیاز دارد، باید حالت آن را مشخص کنید. از جمله مدل های رایج برای کشیدن خط چشم می‌توانیم به دم گربه‌ای، یونانی، کهکشانی، مصری و هندی اشاره کنیم. در هر یک از این مدل‌ها باید حالت چشم خود را در نظر بگیرید. خط چشم باید باعث درشت‌تر دیده شدن چشم‌های شما شود و اگر احساس می‌کنید با یک مدل خاص، چشم ریزتر به نظر می‌رسد، فورا آن را پاک کنید و به سراغ مدل‌های ساده‌تر بروید.

خرید خط چشم مناسب

اگر لرزش دست دارید و یا در زمان خط چشم کشیدن تعادل خود را از دست می‌دهید و نمی‌توانید خط دو چشم خود را مثل هم بکشید، لازم است تا در زمان خرید خط چشم  کمی دقیق‌تر عمل کنید. خط چشم‌های ماژیکی برای کسانی مناسب است که قدرت حرکت دادن خط چشم‌ مویی را ندارند. کار کردن با محصولات مویی به مهارت بیشتری نیاز دارد و باید بتوانید نوک قلم را به خوبی روی پلک خود حرکت دهید تا خطوطی را که می‌خواهید با اندازه دلخواه خود ایجاد کنید.

خط چشم ماژیکی محصولی است که افراد مبتدی راحت‌تر با آن کار می‌کنند.

استفاده از خط چشم ضدآب

اگر به تازگی شروع به خط چشم کشیدن کرده‌اید، بهتر است از محصولات ضدآب استفاده کنید. همچنین یک پد پاک‌کننده آرایش هم در کنار خود داشته باشید. در صورتی که در حین کشیدن خط چشم، دچار اشتباه شدید، می‌توانید به آرامی خطوط اضافه یا کج را پاک کنید. خط چشم ضدآب این خاصیت را دارد که روی پوست شما پخش نشود و کل آرایش چشم و پلک را به هم نریزد.

کشیدن خط چشم قبل از آرایش کامل چشم

اگر مبتدی هستید و در آرایش کردن چشم و کشیدن خط چشم مهارت زیادی ندارید، همیشه خط چشم را قبل از آرایش کامل چشم انجام دهید. سایه چشم، ریمل زدن یا آرایش ابرو را به بعد از کشیدن خط چشم موکول کنید. در صورتی که خط چشم شما خراب شود و مجبور به پاک کردن آن شوید، سایر قسمت‌های آرایش شده خراب نمی‌شود. وقتی کارتان با خط چشم تمام شد، به سراغ سایر وسایل آرایشی از قبیل ریمل، سایه چشم و ریمل ابرو و …. بروید.

انواع خط چشم:

خط چشم مدادی

خط چشم مدادی یا مداد چشم گزینه مناسبی برای مبتدیان و تازه کاران می باشد. مداد چشم را به راحتی مثل یک قلم می توانید در دست بگیرید و تسلط کاملی بر آن داشته باشید. نوک سخت این مدل مداد چشم به راحت تر کشیده شدن خط چشم کمک زیادی می کند. این مدل از خط چشم ها اکثرا ضد آب هستند. در نتیجه برای کسانی که دچار آبریزش چشمی هستند کاملا مناسب است. گرچه ظاهر نهایی این مدل خط چشم، کاملا تمیز و حرفه ای نیست. اما برای افراد نابلد شروع خوبی خواهد بود!

خط چشم ژلی

نوع دیگری از خط چشم ها که طرفداران زیادی نیز دارد، خط چشم ژلی است. به دلیل خاصیت ژلی و روان بودن مایع خط چشم، به راحتی بر روی پلک چشم می لغزد.همچنین ظاهر نهایی این مدل از خط چشم مات می باشد. خط چشم های ژلی داخل کاسه ای کوچک به همراه قلموی مناسب به فروش می رسند. از طرف دیگر این نوع خط چشم  ماندگاری بسیار بالایی نیز دارد و به راحتی پاک یا خراب نمی شود.

خط چشم مایع

 این نوع خط چشم سخت ترین و حرفه ای ترین انوع خط چشم به شمار می رود. این مدل از خط چشم ها به وسیله قلم مویی نازک بر روی پشت پلک کشیده می شوند. استفاده از خط چشم و کشیدن خط چشم مایع به مهارت و تمرین زیادی نیاز دارد. چرا که دقت بالای قلموی خط چشم و رنگدانه های بالای آن، حتی کمترین لغزش دست و بی احتیاطی را نیز ثبت می کند. پس از کشیدن خط چشم مایع باید کمی صبر کنید و چشمان خود را بسته نگه دارید تا مایع خط چشم کاملا خشک و ثابت شود.

با دانستن اینکه کدام مدل خط چشم برای فرم چشم های شما مناسب‌تر است، هم خودتان حرفه‌ای‌تر آرایش می‌کنید و هم این که اگر به آرایشگاه رفتید می‌دانید که دقیقا چه مدل آرایش چشمی را دوست دارید داشته باشید.

نکته: توجه به حالت چشم و فاصله آن با ابرو

هر چشمی یک آرایش مخصوص به خود را دارد. چشم‌های کشیده، درشت و بادامی با خط چشم دنباله‌دار زیباتر به نظر می‌رسند. ضمن اینکه باید فاصله بین چشم و ابرو را هم در نظر بگیرید. افرادی که پلک افتاده دارند و قسمت خط چشم را می‌پوشاند، باید یک بن مژه نازک بکشند.

همچنین اگر چشم‌های شما گرد است، کشیدن خط چشم با دنبال بلند توصیه نمی‌شود. چشم‌های گرد و مشکی رنگ به خط چشم نازک یا بن مژه‌ای نیاز دارند که دنباله‌دار نباشد. در مقابل برای چشم‌های بادامی با پلک برآمده می‌توانید خط چشم ضخیم‌تر با دنباله کشیده تر طراحی کنید

معرفی خط چشم  برای انواع فرم چشم

حالت اصلی خط چشم این است که خط چشم بسیار نزدیک به بن مژه کشیده شود. سپس به کمک انگشت یا گوش پاک کن، خط چشم پخش شود و از حالت خطی بودن خط چشم کاسته شود. با این کار، ظاهری دودی و طبیعی به خط چشم بخشیده اید. این مدل از خط چشم به هر فرم چشمی می آید.

خط چشم مخصوص چشم های بادامی

خوش شانس ترین افراد برای کشیدن خط چشم، چشم بادامی ها هستند. این افراد دارای چشم های کشیده و خوش فرم می باشند. در نتیجه کشیدن خط  چشم نیز برای آنها آسان تر است. اما اگر قصد کشیدن خط چشم و تقویت زیبایی های چشم خود را دارید، بهتر است یک خط باریک و نزدیک به بن مژه خود بکشید. این خط را از اواسط تا انتهای چشم ضخیم تر کنید.

کشیدن خط چشم شما به پایان رسید اما در صورت تمایل می توانید یک دنبال کوتاه یا طولانی نیز به خط چشم بدهید.

خط چشم مخصوص چشم های گرد

خانم هایی که صاحب چشم های گرد هستند، لازم است خط چشم کشیدن را یاد بگیرند. ابتدا یک باریک و چسبیده به بن مژه روی پلک بالایی چشم بکشید. حالا می توانید خلاقیت خود را به خرج دهید و با ادامه دادن دم خط چشم، چشم های خود را بزرگتر و کشیده تر نمایش دهید.

همچنین کسانی که چشم های گردی دارند، می توانند هم روی بن مژه بالا و هم پایین خط چشم نازکی بکشند و با پخش کردن آن، حالت اسموکی و جذابی به چشم های خود ببخشند. این افراد حتی می توانند خط چشم  را تنها تا اواسط پلک بالایی و پایینی ادامه دهند و نیازی نیست کل بن مژه را با خط چشم پر کنند.

خط چشم مخصوص چشم های پف دار

شاید در نگاه اول کشیدن خط چشم برای چشم های پف دار کمی دشوار و غیر ممکن به نظر بیاید. اما با کمی تمرین و دقت به راحتی این کار را انجام خواهید داد. اگر صاحب چشم های پف دار هستید همه یا قسمتی از پوست پلک شما با باز کردن چشمانتان، جمع و مخفی می شود. اولین کار برای کشیدن خط چشم  این است که قسمت داخلی مژه بالایی را با مداد مشکی کاملا پر کنید تا هیچ سفیدی باقی نماند. حالا می توانید یک خط نازک و چسبیده به بن مژه بکشید. سعی کنید دنباله انتهایی خط چشم را در جایی بکشید که با باز و بسته کردن چشم تغییری نداشته باشد

خط چشم مخصوص چشم های افتاده

برای برطرف کردن حالت افتادگی در برخی از چشم ها باید ازخط چشم  کمک گرفت. ابتدا از یک مداد یا سایه چشم رنگی، روشن و شاین دار برای قسمت گوشه داخلی چشم استفاده می کنیم. سپس یک خط صاف و رو به بالا دقیقا از انتهای چشم می کشیم. با این کار از حالت افتادگی چشم کاسته می شود.

ترفند های طلایی برای بی نقص کشیدن خط چشم

1- استفاده از چسب کاغذی

تکه‌ای چسب بردارید و به صورت مورب به گوشه چشم خود بزنید. سپس خط چشم را از مرز آن بکشید. توجه داشته باشید که باید چسب را برای هر دو چشم به یک شکل استفاده کنید. زیر چسب از کرم پودر استفاده نکنید تا راحت روی پوست قرار بگیرد. سپس خط چشم را بکشید و در نهایت چسب را آرام بردارید.

2- استفاده از فرمژه

شما با این ابزار می توانید همزمان هم خط چشم بکشید و هم مژه هایتان را فر کنید. فر مژه را روی خط مژه قرار دهید و از آن برای کشیدن خطوط صاف استفاده کنید و پس از خشک شدن خط چشم مژه هایتان را فر کنید.

3استفاده از مداد چشم

همانطور که گفته شد راحت ترین وسیله برای کشیدن خط چشم، مداد چشم می باشد. تنها کاری که باید بکنید این است که مداد را بر روی پلک خود بگذارید و خطی صاف و نازک رسم کنید. مداد چشم های رنگی چسبندگی بیشتری دارند و مانند سایه نیز عمل می کنند.

نکته: قبل از استفاده از مداد چشم، حتما نوک آن را بتراشید. سپس نوک آن را بر روی دست امتحان کنید تا نرم تر شود و با دمای بدن هماهنگ شود. با این کار رنگ واقعی مداد چشم را خواهید دید و بدون صرف انرژی و فشار دادن بیش از اندازه، می توانید کشیدن خط چشم اصولی را تجربه کنید.

چگونه از خط چشم رنگی استفاده کنیم؟

طبیعتا پس از مدتی استفاده از خط چشم مشکی کلاسیک از آن خسته خواهید شد. برای ایجاد تنوع می توانید از خط چشم های رنگی استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید که نباید برای کشیدن خط چشم در استفاده از خط چشم رنگی زیاده روی کرد و به کشیدن یک خط نازک اکتفا کرد.

نکته: می توانید خط چشم رنگی را به تنهایی یا بر روی خط چشم  مشکی بکشید. دقت کنید به هیچ وجه دور تا دور چشم را با خط چشم  رنگی پر نکنید.

چگونه داخل چشم را با مداد چشم پر کنیم؟

با کشیدن مداد چشم داخل چشم، نه تنها چشم ها درشت تر دیده می شوند بلکه مژه ها نیز پرتر و ضخیم تر دیده می شوند. برای این کار کافی است پلک بالایی را به کمک مژه ها بلند کنیم. سپس با مداد چشم قسمت سفیدی را پر کنیم.

چگونه خط چشم گربه ای بکشیم؟

برای اینکه خط چشم  گربه ای شما کاملا قرینه و یکسان باشند ابتدا بهتر است به صورت نقطه ای مسیر و دم خط چشم را مشخص کنید. حال که نقاط خط چشم معلوم شدند می توانید آنها را به هم متصل کنید.

چگونه خط چشم خود را ثابت کنیم؟

پخش یا پاک شدن خط چشم امری طبیعی است بخصوص اگر پلک های افتاده و پوست چرب دارید. اما برای اینکه تا جای ممکن از این کار جلوگیری کنید باید دنباله خط چشم را طولانی تر بکشید. دنباله خط چشم  باید به گونه ای باشد که زمانی که چشمتان را باز می کنید کاملا دیده شود و مخفی نشود.

نکته: اگر می بینید بعد از کشیدن خط چشم، خط چشم شما در اثر باز و بسته کردن چشم، ضخیم می شود. می توانید گوش پاک کن را به روغن های گیاهی آغشته کنید و خطوط اضافی را پاک کنید.

چگونه خط چشمی بکشیم که پخش نشود؟

اگر بر روی پلک های پایینی چشمتان کشیدن خط چشم را امتحان می کنید، خط چشم میکشید باید منتظر پخش شدن آن باشید. چرا که پلک های پایینی بیشتر چرب می شوند و در معرض آب، رطوبت قرار دارند. تنها راه فرار از پخش شدن خط چشم پلک پایینی، استفاده از خط چشم یا مداد چشم ضد آب می باشد.

نکته: اگر بر روی خط چشم از سایه ای با همان رنگ نیز استفاده کنید دوام و ماندگاری آن را بالا می برید.

خط چشم نامرئی بین مژه‌ها

این نوع خط چشم، زمانی ایجاد می‌شود که شما به آرامی خطی بین مژه‌های خود ایجاد کرده تا آنها پرتر نشان داده شوند. در این حالت به نظر می‌رسد که شما زیاد خط چشم نزده‌اید و اینطور برداشت می‌شود که به صورت طبیعی مژه‌های مشکی و پری دارید.

برای کشیدن این خط چشم ابتدا، مداد خود را تیز کرده و به دقت خطی مابین مژه‌های پلک بالایی بکشید. سعی کنید هر فاصله یا فضای خالی که می‌بینید را پر کنید. (لطفا مراقب چشمهایتان باشید و به چشم‌ها فشار نیاورید). اینکار ممکن است چند دقیقه‌ای طول بکشد و ممکن است شما با خودتان بگویید: ارزشش رو داره؟

اما اعتماد داشته باشید. هرچه بیشتر تمرین کنید، اینکار را سریع‌تر انجام خواهید داد. و مژه‌هایتان مثل بچه گربه‌های کارتون‌ها، پر و مشکی به نظر خواهد رسید.

به یاد داشته باشید که یادگیری خط چشم گربه‌ای کمی زمان می‌برد. از به همراه داشتن گوش پاک کن مرطوب و پاک کننده‌ی آرایشی برای اصلاح خطاهای احتمالی هم اصلا خجالت نکشید.

نکات مهم و کلی خط چشم کشیدن که خوب است بدانید:

قبل از شروع کار، حتما نوک قلموی خط چشم خود را تیز کنید تا بتوانید خطوط دقیق تری را بکشید.

مایع اضافی خط چشم را بگیرید تا خط چشم زیادی روی خط مژه شما کشیده نشود.

از خط چشم های باکیفیت استفاده کنید در غیر این صورت حین استفاده از این وسیله آرایشی، شاهد گلوله گلوله شدن مایع خط چشم و در نهایت خطوطی کج و معوج خواهید بود و علاوه بر آن امکان آسیب زدن به چشم هم زیاد می شود!

گوشه چشم خود را بکشید تا بتوانید دنباله ای صاف بکشید.

می توانید برای کشیدن دنباله، گوشه های چشم خود را چسب بزنید تا دنباله ای صاف بکشید.

اگر در کشیدن خط چشم دچار مشکل هستید، می توانید با استفاده از این تکنیک های گفته، این کار را به آسانی انجام داده و خطوطی زیبا کشیده و چشمانی زیباتر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *